Ogilvy: «Η οργανική απήχηση των Facebook σελίδων θα φτάσει το μηδέν»
Ημ/νία: 7 Μαρτίου 2014 | by Θοδωρής Κόνσουλας
0Το Facebook στέλνει εδώ και καιρό ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς τους διαχειριστές των σελίδων του: «Πληρώστε διαφήμιση, διαφορετικά το περιεχόμενο σας θα δουν ελάχιστοι fans». Αυτό το μήνυμα επιβεβαιώνει μία έρευνα της Ogilvy, η οποία με τη σειρά της αναφέρει πως η οργανική απήχηση των δημοσιεύσεων των Facebook σελίδων θα φτάσει σύντομα το μηδέν.
Για όσους δε γνωρίζετε τον όρο, οργανική απήχηση σημαίνει πόσα μοναδικά άτομα είδαν μία δημοσίευση στις Ενημερώσεις τους ή στη Σελίδα η οποία τη δημοσίευσε. Συμπεριλαμβάνονται όσοι είδαν τη δημοσίευση από μια ανακοίνωση που κοινοποιήθηκε από ένα φίλο τους, όταν αυτός σχολίασε ή κοινοποίησε τη δημοσίευση ή δήλωσε ότι του αρέσει, ή όταν απάντησε σε μια ερώτηση ή στην πρόσκληση για μια εκδήλωση.
Είναι γνωστό πως το Facebook ξεκίνησε την καθοδική πορεία της οργανικής απήχησης των δημοσιεύσεων των σελίδων από το 2012, όταν και την έφερε στα επίπεδα του 16% κατά μέσο όρο. Προς τα τέλη του 2013, με νέες αλλαγές, οι διαχειριστές σελίδων είδαν νέα μείωση. Σύμφωνα με την έρευνα της Ogilvy (βρείτε την παρακάτω) σε πάνω από 100 σελίδες, η οργανική απήχηση όλων των σελίδων, από 12,05% κατά μέσο όρο τον Οκτώβριο του 2013, μειώθηκε σε 6,15% το Φεβρουάριο του 2014. Συνολική μείωση της τάξης του 49%.
Η έρευνα επιβεβαιώνει πως η μείωση στην οργανική απήχηση αφορά τις σελίδες όλων των μεγεθών: Μικρές (<100.000 likes), μεσαίες (>100.000 likes και <500.000 likes) και μεγάλες (>500.000 likes). Συγκεκριμένα, για τις μεγάλες σελίδες η μείωση έφτασε από 4,04% τον Οκτώβριο του 2013, σε 2,11% το Φεβρουάριο του 2014.
Άραγε, οι επιχειρήσεις οι οποίες δεν έχουν χρήματα να επενδύσουν στη Facebook διαφήμιση, θα συνεχίσουν να επενδύουν χρόνο σε αυτό ή θα στραφούν σε άλλα Social Media; Από την άλλη πλευρά, τι θα γίνει με την ενημέρωση των χρηστών από τις Facebook σελίδες; Πόσες δημοσιεύσεις θα βλέπουν σε λίγους μήνες από σελίδες στις οποίες έχουν κάνει like; Πολλά τα ερωτήματα τα οποία γεννιούνται και ο ανταγωνισμός ολοένα και αυξάνεται.
Ακολουθεί η πλήρης έρευνα.
Πηγή: Mashable