Το Facebook χειραγώγησε 689.003 χρήστες για χάρη μιας έρευνας

Ημ/νία: 30 Ιουνίου 2014 | by Θοδωρής Κόνσουλας

0

Τα παράπονα των Facebook χρηστών έχουν αυξηθεί τις τελευταίες ώρες λόγω μιας έρευνας η οποία αν και πραγματοποιήθηκε το 2012, τα αποτελέσματα της γνωστοποιήθηκαν τις τελευταίες μέρες. Ας δούμε τι ακριβώς έχει γίνει.

facebook research

Από τις 11 έως και τις 18 Ιανουαρίου του 2012, το Facebook πραγματοποίησε μία έρευνα για να μάθει αν βλέποντας οι χρήστες του θετικές δημοσιεύσεις των φίλων τους, τότε οι ίδιοι νιώθουν αρνητικά, και το αντίστροφο. Στην έρευνα της συναισθηματικής κατάστασης των χρηστών συμμετείχαν συνολικά 689.003 χρήστες εν αγνοία τους.

Οι προηγούμενοι χρήστες για μία βδομάδα έβλεπαν είτε μονάχα αρνητικές δημοσιεύσεις στην Αρχική τους Σελίδα, είτε μονάχα θετικές δημοσιεύσεις, είτε δημοσιεύσεις χωρίς έντονο συναίσθημα.

Το αποτέλεσμα της έρευνας έδειξε τελικά το αντίστροφο από το επιθυμητό. Χρήστες οι οποίοι έβλεπαν μονάχα θετικές δημοσιεύσεις, ήταν πιθανότερο να δημοσιεύσουν θετικές δημοσιεύσεις, και το αντίστροφο. Αυτό σημαίνει πως οι Facebook φίλοι ενός χρήστη επηρεάζουν τη συναισθηματική του κατάσταση εν αγνοία του.

Από την ώρα που οι χρήστες ενημερώθηκαν για την έρευνα αυτή, μετά από παραπάνω από δύο χρόνια, αμέσως άρχισαν τα παράπονα περί ηθικότητας και άλλων παρόμοιων ορολογιών. Παρόλα αυτά, οι ίδιοι θα πρέπει να γνωρίζουν πως όντας μέλη του Facebook, έχουν συμφωνήσει στους Όρους Χρήσης του Κοινωνικού Δικτύου πως τα δεδομένα τους μπορούν να χρησιμοποιούνται σε έρευνες, άρα και οι ίδιοι ως «πειραματόζωα».

Το Facebook εξέδωσε επίσημη απάντηση δια στόματος Adam D. I. Kramer, ενός εκ των ερευνητών οι οποίοι έτρεξαν την έρευνα, ο οποίος τόνισε πως η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε πολύ μικρό δείγμα, μόλις το 0,04% του συνόλου, σε πολύ μικρή χρονική περίοδο, μόλις μιας εβδομάδας, για χάρη μιας καλύτερης Facebook εμπειρίας από τους χρήστες. Ακολουθεί ολόκληρη η απάντηση.

Πηγή: Forbes

Ετικέτες: , , , , , ,


Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Από μικρή ηλικία «κόλλησα» με τους υπολογιστές και γενικά τον κόσμο του ίντερνετ. Μεγαλώνοντας βρέθηκα να σπουδάζω στο τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης του ΤΕΙ Αθήνας.



Πήγαινε με πάνω ↑