Ποιο είναι το σωστό social network για την επιχείρησή σας;
Ημ/νία: 15 Μαΐου 2015 | by Δήμητρα Κατερέλου
0Αρκετές επιχειρήσεις σήμερα, σε παγκόσμιο επίπεδο, χρησιμοποιούν τα social networks για να προωθήσουν το brand, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που διαθέτει η καθεμία. Πολλές όμως αντιμετωπίζουν διλήμματα για το ποια από τα social networks ταιριάζουν καλύτερα στην στρατηγική marketing τους και όχι μόνο.
Σε περίπτωση που ο χρόνος είναι περιορισμένος, θα μπορούσε η κάθε επιχείρηση να δει σε ποιο social network από αυτά που ήδη διαθέτει έχει μεγαλύτερη ανταπόκριση και κινητικότητα, προκειμένου να επικεντρωθούν εκεί οι προσπάθειές της για digital marketing. Εσείς όμως, ποιο θεωρείτε ως το πλέον ιδανικό για την επιχείρησή σας; Ας δούμε ένα overview μερικών social media, με βάση τα σημερινά δεδομένα.
Facebook: πολλά υποσχόμενο, υπερεκτιμημένο όμως
Αν ερωτηθούν οι επιχειρήσεις για το ποιο social network οι πελάτες τους προτιμούν, η πιο συχνή απάντηση θα είναι το Facebook. Με 1.39 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες να περνούν περίπου 20 λεπτά στο κοινωνικό δίκτυο ανά επίσκεψη, το Facebook αποτελεί τον κυρίαρχο παίκτη στα social media. Επιπλέον, όλο και περισσότεροι advertisers επιλέγουν το Facebook σαν την ιδανική πλατφόρμα διαφήμισης, φτάνοντας τους 1.5 εκατομμύρια το καλοκαίρι του 2014. Αυτό όμως ταυτόχρονα, αποτελεί και μειονέκτημα καθώς προκύπτει κορεσμός στο advertising αφού όλοι οι διαφημιστές στοχεύουν στο ίδιο κοινό. Επιπροσθέτως, επειδή το Facebook γνωρίζει ότι διαθέτει μια μεγάλη βάση δεδομένων, η τιμολόγηση για τις διαφημίσεις έχουν πάρει την ανιούσα.
Google+: μα που βρίσκονται όλοι;
Ενώ διαθέτει 2.2 δισεκατομμύρια λογαριασμούς, σύμφωνα με έρευνα μόνο το 9.9% αυτών αναρτούν περιεχόμενο δημόσια. Άλλη έρευνα, αναφέρει ότι το κοινωνικό δίκτυο είχε από 4 μέχρι 6 εκατομμύρια ενεργά posts.
Από την ημέρα που δημιουργήθηκε το Google+, η βάση δεδομένων σε χρήστες αποτελείται κατά το πλείστον από νέους tech-geek άνδρες. Τα συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία θα μπορούσαν να τα εκμεταλλευτούν εταιρείες τεχνολογικού χαρακτήρα για τις διαφημιστικές τους ανάγκες. Πλην όμως αυτών, δεν μπορούμε να πούμε ότι η όποια επένδυση (χρηματική/χρόνου) στο συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο θα αποφέρει τρανταχτά αποτελέσματα.
LinkedIn: το αγαπημένο των B2B marketers
Διαθέτει τουλάχιστον 300 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες· δηλαδή, ένα μεγάλο επαγγελματικό κοινό. Σύμφωνα με το Business Insider, το LinkedIn αποτελεί το μοναδικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης το οποίο έχει τη μεγαλύτερη διείσδυση σε ηλικιακά γκρουπ των 54 – 60 ετών παρά σε ηλικίες 18 – 29 ετών. Μια έρευνα του HubSpot, έδειξε ότι το 53% των B2B διαφημιστών χρησιμοποιήσαν το LinkedIn για να αποκτήσουν νέους πελάτες με μεγάλη επιτυχία.
Παρά το γεγονός ότι θεωρείται ένα δυνατό εργαλείο για τους B2B advertisers, είναι ένα ιδιαίτερα ακριβό εργαλείο που απευθύνεται σε high-end κοινό, που σημαίνει ότι αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν οικονομικώς.
Pinterest – Instagram: photography rules!
Και τα δυο κοινωνικά δίκτυα, θεωρούνται ανερχόμενα αν και ήδη διαθέτουν μια τεράστια βάση δεδομένων: 47 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες μηνιαίως μέσα στο 2015 για το Pinterest και 60 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες στο Instagram.
Η πλειοψηφία των χρηστών του Pinterest αποτελείται από γυναίκες και λαμβάνοντας υπόψιν το γεγονός ότι οι γυναίκες διαθέτουν περισσότερο χρόνο για καταναλωτικές δαπάνες, είναι κάτι που οι διαφημιστές μπορούν να εκμεταλλευτούν. Βέβαια, το Pinterest δεν διαθέτει κάτι το ιδιαίτερο σε διαφημιστικά εργαλεία, πλην του Pinning.
Όσον αφορά το Instagram, η λογική του advertising είναι η πάνω-κάτω η ίδια με αυτή του Pinterest. Μια φωτογραφία ή ένα video μερικών δευτερολέπτων, είναι το μέσο που οι marketers θα χρησιμοποιήσουν για να προσελκύσουν πελάτες.
Λόγω της ιδιαιτερότητας των συγκεκριμένων δικτύων, όπου «μια εικόνα = 1000 λέξεις», σίγουρα δεν αποτελούν για όλους τους marketers τα καταλληλότερα κοινωνικά δίκτυα.
Twitter: άμεσο, αλλά λίγοι το γνωρίζουν
Το μεγαλύτερο ατού του Twitter για τους διαφημιστές σε σχέση με τα υπόλοιπα social networks, είναι ότι μπορεί να προσεγγίσει πελάτες την στιγμή που είναι έτοιμοι να αγοράσουν. Και μπορεί οι 140 χαρακτήρες να σας φαίνονται λίγοι, όμως πολλοί χρήστες δεν πτοούνται στο να γράψουν τι θέλουν και τι χρειάζονται: και αυτά είναι που οι διαφημιστές θέλουν να μάθουν.
Και το Twitter, διαθέτει μια τεράστια βάση δεδομένων χρηστών και με 288 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες να στέλνουν περίπου 500 εκατομμύρια Tweets καθημερινώς, θα σας φαίνεται δαιδαλώδες το δικό σας tweet να διακριθεί μέσα σε αυτό το χάος. Με εργαλεία όμως όπως το SocialCentiv, το οποίο εντοπίζει τους υποψήφιους πελάτες , θα διευκολυνθεί το έργο σας.
Πηγή: alisterpaine.com