Αψού. Έκανα τα posts μου … viral! (Μέρος 2ο)

Ημ/νία: 25 Μαΐου 2015 | by Αρσένης Πασχόπουλος

0

Αφού διαβάσατε το 1ο μέρος του οδηγού, συνεχίζουμε με τις υπόλοιπες ενέργειες:

marketing

 

9. Συμμετέχετε στην συζήτηση. Ρίξτε “λάδι στη φωτιά” των συζητήσεων που ξεκινούν οι οπαδοί σας στα posts που ανεβάζετε, κάνοντας σχόλια στα σχόλιά τους ή απαντώντας στις ερωτήσεις τους.

10. Social Media Never Sleep.  Τα social media δεν κοιμούνται ποτέ (ίσως λίγο μεταξύ 3 με 7μμ).  Επειδή όμως εσείς πρέπει να κοιμηθήτε λίγο παραπάνω, χρησιμοποιήστε τα εργαλεία που δίνουν τα ίδια τα social media ή άλλες πλατφόρμες ώστε να προγραμματίζετε τα posts σας για το Σαββατοκύριακο ή τις εκτός γραφείου ώρες, ώστε να κρατήσετε την παρουσία σας ζωντανή όλο το 24ωρο.

11. Αναρτήστε πολωτικό περιεχόμενο. Μια τεχνική που θέλει προσοχή αλλά όταν γίνεται σωστά ανεβάζει το «θερμόμετρο» στα social media.  Σχεδόν όλα τα θέματα μπορούν να τεθούν ώστε να πολώσουν το κοινό σας.  Για παράδειγμα, αντί να πείτε «Κάνε οικονομία δημιουργώντας μια γκαρτναρόμπα με κλασσικά κομμάτια», πείτε «Ποιός χρειάζεται 20 ζευγάρια παπούτσια, ή 25 φορέματα ;».

12. Βοηθήστε με tips. Δείξτε στο κοινό σας ότι ενδιαφέρεστε, όχι μόνο να πουλήσετε αλλά και να τους βοηθήσετε με tips που αφορούν όχι μόνο τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας αλλά και θέματα του δικού τους γενικού ενδιαφέροντος.

13. Δώστε κουπόνια και ανακοινώστε προσφορές. Σύμφωνα με έρευνες,  πάνω από το 40% των χρηστών των social media ακολουθούν μια μάρκα για να πάρουν προσφορές και κουπόνια και πολλοί από αυτούς, όπως και στους διαγωνισμούς, μοιράζονται με τους φίλους τους τις προσφορές που κάνουν οι εταιρείες.

14. Κάντε ψηφοφορίες με Like και Comment. Ζητήστε από τους οπαδούς σας να εκφράσουν την γνώμη τους για ένα post σας με Like για ΝΑΙ και Comment για ΟΧΙ.

15. Κάντε cross promotion. Για να αυξήσετε την εμπλοκή των χρηστών με τα posts σας, ανακοινώστε τα σε πολλές social media πλατφόρμες.  Ανακοινώστε τον διαγωνισμο, την προσφορά ή τα tips που δίνετε στο Facebook και στα άλλα social media (Twitter, Pinterest, Google Plus, Vimeo, Tumblr, …)

16. Fan of the week.  Αυτή η πρακτική, το να “βαφτίζεις” έναν από τους οπαδούς σου Fan of the Week και να τον επιβραβεύεις π.χ με το να ανεβάζεις την φωτογραφία του στο εξώφυλλο της σελίδας στο Facebook, έχει μεγάλη απήχηση.

dunkin

Αποφασίστε τα κριτήρια με τα οποία κάποιος θα γίνει Fan of the Week (π.χ. ο οπαδός με την μεγαλύτερη εμπλοκή ή αυτός ο οποίος θα τραβήξει την καλύτερη φωτογραφία με το προϊόν), ανακοινώστε τα και μετρήστε την απήχηση που θα έχει αυτή σας η κίνηση.  Αν το αποφασίσετε, αυτή η εφαρμογή θα σας φανεί χρήσιμη.

Γενικά, οι χρήστες κάνουν like:

  • για να δείξουν με τι ταυτίζονται (τους αρέσει, συμφωνούν, υποστηρίζουν, ενδιαφέρονται)
  • για να δείξουν ότι συμπαρίστανται σε κάποιον (άνθρωπο, σκοπό)
  • για πρακτικούς λόγους (ενημερώσεις, κουπόνια, συμμετοχή σε διαγωνισμούς)

Οι χρήστες κάνουν comment για τους ίδιους λόγους αλλά τα σχόλια γίνονται από ανθρώπους που, είτε θέλουν να πάρουν μια πιο ξεκάθαρη θέση, την οποία θέλουν και να προβάλουν, είτε γιατί το περιεχόμενο είναι αρκετά προκλητικό (ενδιαφέρον, έντονο, πολωτικό).

Τέλος, τα shares γίνονται:

  • Για να δείξουν ότι νοιάζονται για κάτι (84%)
  • Για να δημιουργήσουν και να κρατήσουν «ζεστή» την σχέση τους με άλλους ανρθώπους (78%)
  • Για να να δείξουν στους άλλους τι τους ενδιαφέρει και τι υποστηρίζουν και πιστεύουν (68%)
  • Γιατί πιστεύουν πως αυτό που μοιράζονται θα έχει κάποια αξία για τους φίλους τους (49%)

(Διαβάστε όλη την έρευνα)

Στην προσπάθειά σας να εμπλέξετε το κοινό σας θα πρέπει να πειραματίζεστε με διαφορετικό περιεχόμενο (φωτογραφίες, video, ερωτήσεις, links προς το site σας, συμβουλές, θέματα γενικού περιεχομένου που ενδιαφέρουν το κοινό σας) και να βλέπετε από τα στατιστικά που σας δίνουν τα social media τι αρέσει περισσότερο.

Μην κάνετε επίσης το λάθος να κάνετε μόνο πωλησιακά – διαφημιστικά posts. Δείξτε στο κοινό σας πως «νοιάζεστε» γι’ αυτούς με posts που δεν έχουν να κάνουν με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας αλλά με θέματα που τους ενδιαφέρουν, τους βοηθούν, τους ψυχαγωγούν, τους συγκινούν και τους εκφράζουν.

Τέλος, διαβάστε τα ευρήματα των παραπάνω ερευνών και εμπνευστείτε ώστε να δώστε στους οπαδούς σας υλικό ώστε να εκφραστούν, να γίνουν χρήσιμοι, να δημιουργήσουν σχέσεις και να μπορούν να δείξουν τι πιστεύουν και υποστηρίζουν.

Ετικέτες: , , , , , , ,


Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι από τους πρώτους marketers του διαδικτύου στην Ελλάδα με δράση η οποία ξεκινά το 1996. Είναι Managing Partner στην εταιρεία υπηρεσιών διαδικτύου Just On Line. Είναι συγγραφέας των βιβλίων “Social Media Marketing”, 2010, εκδόσεις Κλειδάριθμος και "Ηλεκτρονικό Εμπόριο " (3η έκδοση 2007, εκδόσεις Κλειδάριθμος). Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος εκπαίδευσης για τραπεζικά συστήματα online πληρωμών στην First Data. Έχει εργαστεί στα τμήματα marketing των εταιρειών Shell, Johnson&Johnson, Fiat, Boston University, Όμιλος Δ. Αγγελόπουλου, Γενική Χημικών Προϊόντων. Από τους πρώτους (1996) που δημιούργησαν σεμινάρια Ηλεκτρονικού Εμπορίου για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και διεξήγαγε κύκλο σεμιναρίων ηλεκτρονικού εμπορίου για την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου. Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος προώθησης και εκπαίδευσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου στον ΑΣΔΑ (Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας). Είναι απόφοιτος του Deree College με μεταπτυχιακό στο Boston University.



Πήγαινε με πάνω ↑