Πώς να κάνετε το προφίλ σας στο LinkedIn να ξεχωρίζει (μέρος 1ο)
Ημ/νία: 22 Ιουνίου 2015 | by Αρσένης Πασχόπουλος
0Όταν ρωτάω πολλές φορές πελάτες ή εκπαιδευόμενους σε σεμινάρια «πόσους Έλληνες χρήστες πιστεύετε πως έχει το LinkedIn», τα νούμερα που μου δίνουν είναι της τάξης των 10.000, 20.000, 50.000 ή το πολύ 100.000 χιλιάδων (από τους πιο … «τολμηρούς»).
Όταν μαθαίνουν βέβαια ότι το πραγματικό νούμερο εδώ και 2 μήνες περίπου είναι πάνω από 1.000.000, πέφτουν από τα σύννεφα. Ναι, οι Έλληνες στο LinkedIn έχουν ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο! 4,233 web developers, 11,692 marketing managers, 5,053 γιατροί, 85,239 στον κλάδο των πωλήσεων, …
Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε πως, με όλον αυτό τον «συνωστισμό» από επαγγελματίες, θα κάνετε το δικό σας προφίλ να ξεχωρίζει και να βγαίνει ψηλά, όταν κάποιος αναζητά την ειδικότητά σας.
Συμπληρώστε το προφίλ σας στο 100%
Αν υπάρχει ένα και μοναδικό πράγμα που θα πρέπει να κάνετε οπωσδήποτε είναι να δημιουργήσετε ένα πλήρες προφίλ και να το κρατάτε ενημερωμένο συνεχώς.
Λέξεις – κλειδιά παντού
Το δεύτερο πιο σημαντικό είναι να σκεφτείτε και να επιλέξετε όχι παραπάνω από 3 λέξεις κλειδιά που σας περιγράφουν επαγγελματικά και να τις τοποθετήσετε μέσα στις διάφορες ενότητες που απαρτίζουν το προφίλ σας.
Headline
(Το λάθος που κάνουν πολλοί στον τίτλο – κάτω από το όνομα – είναι πως βάζουν το όνομα της εταιρείας τους και μετά την ιδιότητά τους)
Summary & Experience
Ξεκινήστε την εισαγωγή στην περίληψη του ποιος είστε και τι στόχους έχετε με τις λέξεις κλειδιά που σας περιγράφουν.
Current positions, Projects, Skills
Κάντε το ίδιο στους τίτλους και στις περιγραφές των τρεχουσών και των προηγούμενων θέσεων εργασίας σας, στην ενότητα projects, όπου περιγράφετε την συμμετοχή σας σε έργα στα οποία έχετε λάβει μέρος, και στα skills που έχετε.
Συμπληρώστε επίσης με λέξεις κλειδιά και τα υπόλοιπα πεδία που σας δίνει το LinkedIn για να περιγράψετε το ποιος είστε: Certifications, Publications, Education, Interests, Honors and Awards, Organizations.
Plugins & Buttons
Η αύξηση της επισκεψιμότητας του προφίλ σας είναι το τρίτο πιο σημαντικό «εργαλείο». Για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα του προφίλ σας, δημιουργήστε στο site, στο blog και στην email υπογραφή σας ένα LinkedIn button. Μπορείτε να βρείτε την πλήρη γκάμα που σας δίνει το LinkedIn εδώ https://www.linkedin.com/profile/profile-badges. Επισκεφθείτε επίσης και αυτή την σελίδα http://developer.linkedin.com/plugins για ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία από plugins.
Δημιουργήστε ένα Vanity URL
Vanity URL είναι η διεύθυνση της «ματαιοδοξίας» (την ονομάζουν έτσι γιατί είναι μοναδική για κάθε χρήστη άπαξ και την βρει διαθέσιμη και την επιλέξει). Αλλάξτε το αρχικό, τεραστίων διαστάσεων και δυσνόητο, URL που δίνει το LinkedIn με το Vanity URL που θα επιλέξετε (το δικό μου για παράδειγμα είναι το gr.linkedin.com/in/arsenis). Έτσι θα μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε στην κάρτα σας ή στην υπογραφή σας στα mails που στέλνετε ώστε να μπορεί όποιος θέλει να επισκεφθεί το προφίλ σας με ένα κλικ και έτσι να σας βοηθήσει να ανεβείτε και στα αποτελέσματα αναζήτησης στο LinkedIn.
Privacy & Settings
Ρυθμίστε το προφίλ σας ώστε να είναι πλήρως ορατό σε όλα τα μέλη του LinkedIn. Επίσης, ρυθμίστε το προφίλ σας έτσι ώστε να είναι πλήρως ορατό όταν βλέπετε τα προφίλ άλλων μελών του LinkedIn, ώστε να τους δώσετε την ευκαιρία να δουν ποιος είστε (εκτός αν έχετε λόγους να το κρύψετε) και να επισκεφθούν κι εκείνοι το προφίλ σας.
Ζητήσετε Recommendations
Τα recommendations είναι διαφορετικά από τα skill endorsements. Στην δεύτερη περίπτωση κάποιος ο οποίος σας γνωρίζει, προσυπογράφει ότι έχετε όντως ένα skill το οποίο έχετε συμπεριλάβει στο προφίλ σας. Το recommendation είναι μια «συστατική επιστολή» που σας δίνει κάποιος συνεργάτης, προϊστάμενος, ή υφιστάμενός σας. Προσπαθήστε να «μαζέψετε» τουλάχιστον 10 recommendations.