Πώς να διοργανώσετε έναν πετυχημένο διαγωνισμό στο Facebook (Μέρος 1ο)

Ημ/νία: 6 Ιουλίου 2015 | by Αρσένης Πασχόπουλος

0

Η πρώτη ερώτηση που θα πρέπει να κάνετε είναι «Γιατί χρειάζομαι ένα διαγωνισμό», «τι θέλω να πετύχω».  Ανάλογα με την απάντηση που θα σας … δώσετε, θα διαμορφώσετε το είδος του διαγωνισμού που θα τρέξετε και το αν θα τον τρέξετε χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή (application) ή θα τον τρέξετε με ένα απλό post στην σελίδα σας στο Facebook.

facebook contests

Τι θέλω να πετύχω με τον διαγωνισμό;

Οι διαγωνισμοί μπορούν να βοηθήσουν μια επιχείρηση να διαφημιστεί και να αυξήσει το brand awareness (μέσω της διαφήμισης του ίδιου του διαγωνισμού αλλά και των ενεργειών που καλούνται να κάνουν οι συμμετέχοντες, όπως το να κάνουν κάποιο σχόλιο μέσω του διαγωνισμού), να αυξήσει την γνώση των πελατών της για το προϊόν ή τις υπηρεσίες που διαθέτει (π.χ. μέσω ενός διαγωνισμού quiz, όπου οι συμμετέχοντες πρέπει να απαντήσουν σωστά σε κάποιες ερωτήσεις, σχετικές με το προϊόν και την επιχείρηση) και φυσικά να δημιουργήσουν μια βάση δεδομένων με στοιχεία όπως το όνομα, το τηλέφωνο και το email των διαγωνιζομένων.

Έως τον Οκτώβρη του 2014, οι διαγωνισμοί είχαν επίσης στόχο την αύξηση των Likes στη σελίδα της επιχείρησης.  Το Facebook όμως κατήργησε το Like-gate, όπως το ονομάζει, την δυνατότητα δηλαδή να τρέξεις ένα διαγωνισμό όπου, για να λάβει μέρος ο διαγωνιζόμενος θα πρέπει πρώτα να κάνει Like στη σελίδα που τρέχει το διαγωνισμό.  Παρ’ όλα αυτά, θα δείτε πολλούς διαγωνισμούς να ζητούν Like από τους διαγωνιζόμενους, χωρίς όμως αυτό να είναι προαπαιτούμενο για να «ανοίξει» ο διαγωνισμός.

Ας δούμε λοιπόν βήμα – βήμα πως θα τρέξετε ένα πετυχημένο διαγωνισμό στο Facebook για να πάρετε τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα με βάση τους στόχους σας.

Διαλέξτε τα δώρα που θα δώσετε.

Η επιλογή των δώρων που θα δώσετε στους διαγωνιζόμενους είναι πολύ σημαντική.  Και δεν εννοώ μόνο την αξία των δώρων.  Είναι όμως προτιμότερο να δώσετε πολλά δώρα χαμηλότερης αξίας σε περισσότερους νικητές αντί να δώσετε ένα ακριβό δώρο σε ένα μόνο νικητή.

contest gifts

Τα δώρα επίσης πρέπει να είναι σχετικά με την επιχείρησή σας έτσι ώστε οι νικητές να γνωρίσουν τα προϊόντα σας και να γίνουν πελάτες σας.  Δίνοντας σαν δώρο ένα προϊόν ή μια υπηρεσία της επιχείρησής σας (σε αντίθεση με το γνωστό «κερδίστε ένα iPhone») έχει το πλεονέκτημα ότι προσελκύονται στο διαγωνισμό άτομα τα οποία ενδιαφέρονται για το ΔΙΚΟ σας προϊόν.

Τα δώρα επίσης πρέπει να δίνονται (και οι διαγωνισμοί να «τρέχουν») στο σωστό χρόνο.  Είναι μάλλον αργά να τρέξετε ένα διαγωνισμό για ένα πλήρες σετ αντηλιακής προστασίας στα μέσα του Αυγούστου.

Τέλος, αν θέλετε να αυξήσετε την συμμετοχή στο διαγωνισμό και να κρατήσετε ΟΛΟΥΣ τους διαγωνιζομένους ευχαριστημένους, εκτός από τα δώρα των νικητών, δώστε σε όλους τους διαγωνιζομένους μια έκπτωση στην επόμενη αγορά τους από το φυσικό ή το online κατάστημά σας.  Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσετε να μετρήσετε και το ποσοστό των διαγωνιζομένων που θα γίνουν πελάτες σας.

Διαλέξτε το «μηχανισμό» του διαγωνισμού

Ο μηχανισμός, τα βήματα πιο απλά, που πρέπει να κάνει κάποιος για να λάβει μέρος στο διαγωνισμό, εξαρτώνται από το στόχο του διαγωνισμού.

Αν ο στόχος του διαγωνισμού είναι να μεγιστοποιήσετε την βάση δεδομένων σας, ζητήστε τα άκρως απαραίτητα στοιχεία ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ, ώστε να κάνετε εύκολο το να λάβει κάποιος μέρος (άκρως απαραίτητα στοιχεία δεν είναι πάντα το τηλέφωνο, μπορεί να είναι η ηλικία ή τα ενδιαφέροντα).

Αν ο στόχος σας είναι να γίνει γνωστή η μάρκα σας σε ευρύ κοινό (brand awareness), τότε ο μηχανισμός του διαγωνισμού θα πρέπει να περιέχει βήματα με τα οποία ο διαγωνιζόμενος θα κάνει γνωστό το ότι έλαβε μέρος στο διαγωνισμό στους φίλους του ή εργαλεία με τα οποία ο διαγωνιζόμενος θα καλεί φίλους του να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό. Επίσης, μπορείτε να τους ζητήσετε να κάνουν ένα σχόλιο για το προϊόν σας ή να βγάλουν μια φωτογραφία με το προϊόν σας (τα οποία και τα δύο θα τα μοιραστούν με τους φίλους τους μέσω των μηχανισμών του διαγωνισμού, άρα θα βοηθήσουν το brand awareness).

Αν ο στόχος σας είναι να αυξήσετε την γνώση για το προϊόν σας και την εμπλοκή με τη μάρκα σας, τότε ο διαγωνισμός μπορεί να περιέχει ερωτήσεις σχετικές με το προϊόν (π.χ. πόσα ήδη μπύρας έχει το bar μας, ή σε ποιο χωριό της βόρειας Κέρκυρας βρίσκεται το ξενοδοχείο μας)

Στο δεύτερο μέρος του άρθρου μας θα δούμε πως μπορούμε να προωθήσουμε τον διαγωνισμό μας, πως τον παρακολουθούμε και πως επικοινωνούμε με τους νικητές και τους διαγωνιζόμενους.

Ετικέτες: , , , , ,


Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι από τους πρώτους marketers του διαδικτύου στην Ελλάδα με δράση η οποία ξεκινά το 1996. Είναι Managing Partner στην εταιρεία υπηρεσιών διαδικτύου Just On Line. Είναι συγγραφέας των βιβλίων “Social Media Marketing”, 2010, εκδόσεις Κλειδάριθμος και "Ηλεκτρονικό Εμπόριο " (3η έκδοση 2007, εκδόσεις Κλειδάριθμος). Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος εκπαίδευσης για τραπεζικά συστήματα online πληρωμών στην First Data. Έχει εργαστεί στα τμήματα marketing των εταιρειών Shell, Johnson&Johnson, Fiat, Boston University, Όμιλος Δ. Αγγελόπουλου, Γενική Χημικών Προϊόντων. Από τους πρώτους (1996) που δημιούργησαν σεμινάρια Ηλεκτρονικού Εμπορίου για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και διεξήγαγε κύκλο σεμιναρίων ηλεκτρονικού εμπορίου για την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου. Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος προώθησης και εκπαίδευσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου στον ΑΣΔΑ (Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας). Είναι απόφοιτος του Deree College με μεταπτυχιακό στο Boston University.



Πήγαινε με πάνω ↑