Πώς να διοργανώσετε έναν πετυχημένο διαγωνισμό στο Facebook (Μέρος 2ο)

Ημ/νία: 13 Ιουλίου 2015 | by Αρσένης Πασχόπουλος

0

Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε ποιοι μπορεί να είναι οι στόχοι που θέλετε να πετύχετε μέσω ενός διαγωνισμού, πως θα διαλέξετε τα δώρα του διαγωνισμού και ποια είναι τα είδη των «μηχανισμών» που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε ένα διαγωνισμό για να πετύχετε τους στόχους σας.

Στο δεύτερο μέρος του άρθρου θα εξετάσουμε πως μπορείτε να προωθήσετε τον διαγωνισμό σας, να τον παρακολουθήσετε και να επικοινωνήσετε με τους νικητές και τους διαγωνιζόμενους.

Facebook

Προωθήστε τον διαγωνισμό σας

Όσο πρωτότυπος κι αν είναι ο διαγωνισμός σας, όσο κι αν έχετε ενσωματώσει μηχανισμούς προώθησής του μέσα από τους διαγωνιζόμενους, και όσο χρήσιμο, δημοφιλές ή ακριβό κι αν είναι το δώρο, πρέπει να κάνετε κάποιες προωθητικές ενέργειες ώστε να πετύχετε την μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή.

  • Χρησιμοποιείστε το παλιό, καλό, αποτελεσματικό εργαλείο: στείλτε ένα email σε φίλους, πελάτες και γενικά στη βάση δεδομένων με τα emails που έχετε συλλέξει ως εταιρεία με διάφορες ενέργειες
  • Καταχωρήστε το διαγωνισμό σας (δωρεάν ή με προβεβλημένη καταχώρηση) σε πάνω από 10 Ελληνικά sites προώθησης διαγωνισμών.
  • Ανακοινώστε τον διαγωνισμό με δύο, τρείς αναρτήσεις πριν την έναρξή του ώστε να τον αναμένουν οι likers σας και να επισκέπτονται την σελίδα σας. Κάντε επίσης ανακοινώσεις μερικές μέρες πριν την λήξη του διαγωνισμού, προτρέποντας για συμμετοχή («λίγες ημέρες έμειναν μόνο για την συμμετοχή στο διαγωνισμό …»).
  • Ανεξάρτητα με το αν θα τρέξετε τον διαγωνισμό στο Facebook, αναρτήστε τον σε όλα τα social media της εταιρείας αλλά και στο site σας.
  • Αναρτήστε διαφημίσεις ή και τρέξτε τον διαγωνισμό σας στο site ή το blog σας παράλληλα με τo Facebook
  • Διαφημίστε το διαγωνισμό σας στο Facebook, στοχεύοντας το κοινό που θέλετε να προσελκύσετε, δημογραφικά και γεωγραφικά.

Παρακολουθήστε τον διαγωνισμό

Κατά την διάρκεια του διαγωνισμού θα πρέπει να παρακολουθείτε, ειδικά τις πρώτες ημέρες που δίνουν τον τόνο για το αν ο διαγωνισμός θα πάει καλά ή όχι, τον αριθμό των shares, likes αλλά και τα σχόλια που γίνονται στο post του διαγωνισμού.  Αν ο διαγωνισμός είναι στημένος πάνω σε μια εφαρμογή, μπορείτε να μετράτε τις επισκέψεις του διαγωνισμού, τις συμμετοχές, τις προσκλήσεις σε φίλους, ακόμα και το bounce rate.

monitor your contest

Κλήρωση, νικητές και επικοινωνία με τους διαγωνιζόμενους

Με την λήξη του διαγωνισμού, κάντε την κλήρωση (διαλέξτε μια αδιάβλητη μέθοδο όπως το random ή το μηχανισμό της εφαρμογής πάνω στην οποία είναι στημένος ο διαγωνισμός και βιντεοσκοπήστε την διαδικασία αν θέλετε).  Ανακοινώστε τους νικητές στην εφαρμογή, στην σελίδα σας στο Facebook και στα υπόλοιπα social media της εταιρείας.  Έτσι, όχι μόνο οι φίλοι των νικητών αλλά και οι ίδιοι θα κάνουν σχόλια πάνω στα posts των ανακοινώσεων, αλλά θα δουν και άλλοι likers, οι οποίοι ίσως δεν είχαν δει, τον διαγωνισμό και θα παρακολουθούν την σελίδα σας για τον επόμενο.  Στείλτε επίσης ένα email σε όλους τους συμμετέχοντες, ευχαριστώντας τους για την συμμετοχή

Τελευταίες γενικές συμβουλές

Αν ο στόχος του διαγωνισμού είναι η μεγάλη συμμετοχή για δημιουργία βάσης δεδομένων, μην κάνετε τον διαγωνισμό περίπλοκο.  Μην ζητάτε πάρα πολλά στοιχεία ή / και ενέργειες από τους διαγωνιζόμενους ώστε να λάβουν μέρος.

Προσέξτε το δημιουργικό (την μακέτα) του διαγωνισμού.  Θα πρέπει να στηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε

  • να δελεάζει για συμμετοχή στον διαγωνισμό
  • να προβάλει τα δώρα της εταιρείας με τέτοιο τρόπο που να προωθεί και την εικόνα της εταιρείας ταυτόχρονα
  • να κάνει ξεκάθαρο στους διαγωνιζόμενους τι πρέπει να κάνουν και τι θα κερδίσουν

Timing: αν τα δώρα του διαγωνισμού σχετίζονται με κάποια συγκεκριμένη γιορτή, παγκόσμια ημέρα, ή την έναρξη μια εποχής (εκδρομή για σκι, σετ αντηλιακών, καλοκαιρινά φορέματα) μην τρέξετε τον διαγωνισμό ούτε πολύ νωρίς αλλά ούτε αφού έχουν τρέξει οι ανταγωνιστές σας παρόμοιους διαγωνισμούς.

Εύχομαι καλή επιτυχία και αναμένω ερωτήσεις, σχόλια ή και τις εμπειρίες σας από διαγωνισμούς που έχετε τρέξει αλλά και τα εργαλεία και το είδος των διαγωνισμών που συνήθως τρέχετε.

Ετικέτες: , , , , ,


Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Ο Αρσένης Πασχόπουλος είναι από τους πρώτους marketers του διαδικτύου στην Ελλάδα με δράση η οποία ξεκινά το 1996. Είναι Managing Partner στην εταιρεία υπηρεσιών διαδικτύου Just On Line. Είναι συγγραφέας των βιβλίων “Social Media Marketing”, 2010, εκδόσεις Κλειδάριθμος και "Ηλεκτρονικό Εμπόριο " (3η έκδοση 2007, εκδόσεις Κλειδάριθμος). Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος εκπαίδευσης για τραπεζικά συστήματα online πληρωμών στην First Data. Έχει εργαστεί στα τμήματα marketing των εταιρειών Shell, Johnson&Johnson, Fiat, Boston University, Όμιλος Δ. Αγγελόπουλου, Γενική Χημικών Προϊόντων. Από τους πρώτους (1996) που δημιούργησαν σεμινάρια Ηλεκτρονικού Εμπορίου για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και διεξήγαγε κύκλο σεμιναρίων ηλεκτρονικού εμπορίου για την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου. Για 4 χρόνια ήταν υπεύθυνος προώθησης και εκπαίδευσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου στον ΑΣΔΑ (Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας). Είναι απόφοιτος του Deree College με μεταπτυχιακό στο Boston University.



Πήγαινε με πάνω ↑