Όταν το social gaming συνάντησε το… καζίνο!
Ημ/νία: 1 Δεκεμβρίου 2015 | by SMLifeGR
0Όποιος παρακολουθεί τα διάφορα trends στον χώρο του gaming, τα τελευταία χρόνια, σίγουρα έχει προσέξει ότι το social gaming, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα παιχνίδια στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, έχει ήδη κερδίσει εντυπωσιακό έδαφος και παρουσιάζει τεράστια ανάπτυξη. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας ερευνών Transparency Market Research, η παγκόσμια αγορά για τα social games αναμένεται να σημειώσει ετήσια άνοδο της τάξης του 16.1% τα επόμενα χρόνια, ενώ η αξία της υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 17.4 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2019!
Η άνοδος του Social Gaming
Ως γενική έννοια, ο όρος social gaming αναφέρεται σε διαδικτυακά παιχνίδια που επιτρέπουν, ή και απαιτούν, την κοινωνική διάδραση μεταξύ των χρηστών. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται τα παιχνίδια πολλαπλών παιχτών (multiplayer games) όπως είναι το πολύ δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι League of Legends, καθώς και τα παιχνίδια που γεννήθηκαν στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και επιτρέπουν σε φίλους να παίξουν μεταξύ τους, π.χ. το Bowling King του Facebook.
Η κατηγορία “social” είναι σχετικά νέα στον ευρύτερο χώρο του gaming, όπου έως πρόσφατα κυριαρχούσαν απολύτως οι κονσόλες παιχνιδιών και τα βιντεοπαιχνίδια για υπολογιστές. Πλέον, η ολοένα αυξανόμενη χρήση των smartphones σε συνδυασμό με τη δημοφιλία των κοινωνικών δικτύων σε παγκόσμιο επίπεδο έχει δώσει σημαντική ώθηση στο νέο αυτό τομέα. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο στο Facebook, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ίδια η εταιρία, τα social games έχουν 375 εκατομμύρια ενεργούς παίκτες που παίζουν τουλάχιστον μια φορά κάθε μήνα.
Παράλληλα, περίπου το 40% των παικτών έχουν πληρώσει για in-game αγορές χρησιμοποιώντας το εικονικό συναλλάγμα Facebook Credits, σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας ανάπτυξης λογισμικού για παιχνίδια Arkadium. Η εταιρία αυτή, γνωστή για το δημοφιλές διαδικτυακό παιχνίδι Mahjongg Dimensions που δημιούργησε, δραστηριοποιείται στον χώρο των ψηφιακών παιχνιδιών από το 2001. Το 2011 ξεκίνησε να ενσωματώνει λειτουργίες των social media στην πλατφόρμα της με την κυκλοφορία σειράς 12 παιχνιδιών (όπως κουίζ, σπαζοκεφαλιές και στραυρόλεξα) με την ονομασία Arkadium Stadium, τα οποία οι χρήστες μπορούσαν να παίζουν απευθείας από τον τοίχο τους στο Facebook. Σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας, το 30% των χρηστών μοιράζεται τα σκορ του στα social media, ενώ ο κάθε παίχτης των ψηφιακών κουίζ μοιράζεται τα αποτελέσματά του κατά μέσον όρο 3 φορές.
Δημοφιλή και κερδοφόρα
Αξιοσημείωτο είναι ότι ανάμεσα στα δημοφιλέστερα παιχνίδια στον χώρο του social gaming είναι τα παιχνίδια καζίνο. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας αναλύσεων Superdata, το 2015 τα παιχνίδια αυτά απέφεραν κέρδη 3.4 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ σε ετήσια βάση παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 13%. Στο Facebook, τα παιχνίδια καζίνο έχουν περίπου 11,240,000 χρήστες καθημερινά. Από μόνα τους, τα νούμερα αυτά δείχνουν τη μεγάλη δυναμική του είδους, όμως υπάρχει και μια ακόμα ενδιαφέρουσα παράμετρος: η άνοδος των παιχνιδιών καζίνο φαίνεται ότι ενισχύει θετικά τις προοπτικές του social gaming, αφού αυτά διαθέτουν πολλούς fans, και μάλιστα από διαφορετικές πληθυσμιακές ομάδες σε όλον τον κόσμο, μεγάλο ποσοστό των οποίων είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν χρήματα ώστε να τα απολαύσουν.
Η ραγδαία εξάπλωση της χρήσης των κινητών τηλεφώνων έχει επιταχύνει τις εξελίξεις αυτές. Πολλοί παίκτες φαίνεται ότι πλέον επιλέγουν να επικοινωνούν με φίλους παίζοντας παιχνίδια στα αγαπημένα τους κοινωνικά δίκτυα μέσα από τα κινητά τους τηλέφωνα. Οι προβλέψεις, μάλιστα, δείχνουν ότι τα κινητά θα κυριαρχήσουν και στην αγορά των παιχνιδιών καζίνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Superdata οι κινητές συσκευές θα καταλάβουν φέτος το 55% της αγοράς παιχνιδιών social casino. Γι’ αυτό και πολλές εταιρείες στον χώρο έχουν ήδη αρχίσει να επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στην αναβάθμιση και την ενίσχυση των προϊόντων τους.
Η διάδραση στα παιχνίδια καζίνο
Η κατηγορία των social casino games περιλαμβάνει τα λεγόμενα table games, όπως το πόκερ και το blackjack, και τη ρουλέττα. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτά τα παιχνίδια διέθεταν πάντα έντονο το κοινωνικό στοιχείο. Άλλωστε, και στην προ internet εποχή, τα καζίνο αποτελούσαν τόπος συνάντησης και ψυχαγωγίας όχι μόνο για επαγγελματίες αλλά και για περιστασιακούς παίχτες. Η σύγχρονη, ψηφιακή μορφή των παιχνιδιών καζίνο επιτρέπουν στους χρήστες να συνδεθούν και να παίξουν με τους φίλους τους, χωρίς να χρειαστεί να πάνε σε κάποιο καζίνο, αφού μπορεί κανείς να παίξει από την άνεση του σπιτιού του, σε οποιαδήποτε φάση της ημέρας μέσω κινητού ή tablet.
Ιδιαίτερα τα παιχνίδια πόκερ βασίζονται στη διάδραση των παιχτών και στις μεταξύ τους στρατηγικές. Η δημοφιλής εκδοχή του πόκερ, Texas Hold’em, είναι ένα κλασικό παιχνίδι μεταξύ πολλών παικτών, οι οποίοι βρίσκονται σε αλληλεξάρτηση. Σε μια παρτίδα κάθε παίχτης κάνει ‘fold’, ‘raise’ ή ‘check’ με βάση όχι μόνο τα χαρτιά που ο ίδιος κρατά στα χέρια του, αλλά και τα «φύλλα» που εικάζει ότι κρατούν οι αντίπαλοί του, ενώ η επιλογή ‘call’ στόχο έχει να προκαλέσει έναν αντίπαλο να αποδείξει αν μπλοφάρει ή όχι. Αυτά τα διαδραστικά στοιχεία του παιχνιδιού το καθιστούν ιδανικό για το χώρο των social games, γι’ αυτό και οι εταιρίες που προσφέρουν το παιχνίδι σε ψηφιακή μορφή φροντίζουν να τα ενισχύσουν. Έτσι, η δημοφιλής πάροχος διαδικτυακών παιχνιδιών πόκερ, Pokerstars, διαθέτει παιχνίδια Texas Hold’em στις πλατφόρμες της για υπολογιστές και φορητές συσκευές, με προηγμένες λειτουργίες, όπως τη δυνατότητα συνομιλίας και ανταλλαγής μηνυμάτων μεταξύ των παικτών σε πραγματικό χρόνο, αλλά και τη δυνατότητα του παίχτη να κρατήσει σημειώσεις για την στρατηγική κάθε αντιπάλου, ώστε να τις χρησιμοποιήσει σε επόμενες παρτίδες πόκερ. Ενισχύοντας τα χαρακτηριστικά διάδρασης του παιχνιδιού, η εταιρία στοχεύει να δημιουργήσει μια εξελιγμένη εμπειρία παιχνιδιού, και να προσελκύσει μεγάλο τμήμα της αγοράς των social games.
Ποντάρουν στο μέλλον
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας Research and Markets, αυτό που ελκύει περισσότερο τους χρήστες των social games είναι η δυνατότητα που τους παρέχεται να μπορούν να συναγωνιστούν τους φίλους τους. Έτσι, όσο πιο πολύ αυξάνονται οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τόσο περισσότερο αυξάνονται και οι παίκτες στο social gaming. Άλλοι παράγοντες που καθιστούν ένα παιχνίδι ελκυστικό είναι η κοινωνικοποίηση μέσω του παιχνιδιού, το πόσο user-friendly είναι και τα τουρνουά που προσφέρει. Όλοι αυτοί οι παράγοντες συναντώνται σχεδόν σε όλα τα παιχνίδια καζίνο και αυτό είναι κάτι που οι εταιρίες ηλεκτρονικών παιχνιδιών ξέρουν καλά.
Στην φετινή έκθεση για το Global Gaming (Global Gaming Expo) η εικόνα για τη σύγκλιση ανάμεσα στο social gaming και τα παιχνίδια καζίνο έγινε καθαρότερη, καθώς πολλές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο ανακοίνωσαν τα σχέδιά τους για το μέλλον. Σύμφωνα με τον Adam Krejcik, στέλεχος της εταιρίας αναλύσεων της αγοράς παιχνιδιών Eilers Research τα παιχνίδια καζίνο «είναι ένας από τους πιο κερδοφόρους και ταχύτατους αναπτυσσόμενους τομείς του gaming». Ο Krejcik προέβλεψε επίσης ότι ακόμα και παιχνίδια καζίνο ενός παίχτη, όπως είναι οι κουλοχέρηδες, θα αποκτήσουν νέες εκδοχές στον ψηφιακό κόσμο, οι οποίες θα επιτρέπουν τη διάδραση μεταξύ πολλών παίκτων, ώστε να προσελκύσουν περισσότερους χρήστες. Το σίγουρο είναι ότι οι νέες μορφές παιχνιδιών που θα γεννηθούν από την σύγκλιση μεταξύ του social χαρακτήρα και των παιχνιδιών καζίνο, εφόσον αποδειχθούν επιτυχημένες, θα προσφέρουν πολλαπλά κέρδη στους δημιουργούς τους.