Εποχιακό SEO: με αφορμή τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου και όχι μόνο
Ημ/νία: 6 Φεβρουαρίου 2017 | by Δημήτρης Θωμαδάκης
0Τί είναι άραγε το εποχιακό SEO και πώς μπορούμε να το εκμεταλλευτούμε οικονομικά ώστε να δώσουμε μια ανάσα στις online πωλήσεις μας; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…
Σε λίγες ημέρες, η σύγχρονη καπιταλιστική κοινωνία μας βρίσκει άλλη μια αφορμή να γιορτάσει, αυτή τη φορά τους ερωτευμένους και τον Άγιο Βαλεντίνο. Αν και εμένα προσωπικά αυτή η “γιορτή” δεν μου “λέει” κάτι, από την άλλη την αποδέχομαι ως ακόμα μία ευκαιρία να προσεγγίσουμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα λίγο πιο ρομαντικά μέσα στη δύσκολη οικονομικά και ρουτινιασμένη καθημερινότητα μας.
Με αυτό εδώ το άρθρο δεν θα σας προτείνω ιδέες διασκέδασης και δώρων για τους αγαπημένους σας. Εξάλλου θα ήταν άκυρο να γίνεται αυτό μέσα από το blog μιας εταιρείας internet marketing. Αυτό που θα ήθελα όμως να δούμε είναι πώς μπορούμε ως ιδιοκτήτες εταιρειών και διαχειριστές eshops που προσφέρουν υπηρεσίες/προϊόντα για… ερωτευμένους, να το χρησιμοποιήσουμε προς όφελος μας.
Τί Είναι το Εποχιακό SEO;
Με την συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων να ψάχνει online στις μηχανές αναζήτησης για πληροφορίες πάσης φύσεως, δεν είναι περίεργο το γεγονός ότι το ίδιο συμβαίνει και στις περιόδους όπως αυτή που διανύουμε και συμπίπτει με τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου. Η κύρια διαφορά όμως είναι ότι στις περιόδους αυτές, η ζήτηση για συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες κυριολεκτικά εκτοξεύεται!
Δείτε για παράδειγμα τον αριθμό των αναζητήσεων για τη φράση “δωρα αγιου βαλεντινου” όπως αυτή καταγράφεται στο Google AdWords και το Keyword Planner Tool.
Με τη ζήτηση να ξεκινά από τον Ιανουάριο, κορυφώνεται στα μέσα Φεβρουαρίου και ακολουθεί… ελεύθερη πτώση φυσικά περιμένοντας τον επόμενο χρόνο. Στο παρακάτω γράφημα από το Google Trends μπορείτε να δείτε καλύτερα την εποχικότητα της ζήτησης από το 2004.
Το εποχιακό SEO λοιπόν είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας μας για topics (προϊόντα και υπηρεσίες) που έχουν ζήτηση για συγκεκριμένο, περιορισμένο χρονικό διάστημα είτε επαναλαμβανόμενο (πχ Πάσχα, Χριστούγεννα, 15Αύγουστος κοκ) είτε one-off (πχ μια συναυλία, μια εκδήλωση κοκ).
Κάνοντας μια σχετική έρευνα μπορείτε εύκολα να διαπιστώσετε ότι το traffic volume (ο αριθμός δηλαδή των χρηστών που αναζητούν) είναι σημαντικό και ο ανταγωνισμός σχετικά χαμηλός. Αυτό αυτόματα σημαίνει ότι με την κατάλληλη προεργασία μπορούμε όχι δύσκολα να κατακτήσουμε υψηλές θέσεις στα SERPs, στα αποτελέσματα δηλαδή των οργανικών αναζητήσεων της Google και των υπολοίπων μηχανών αναζήτησης.
Πώς να Ενσωματώσετε το Εποχιακό SEO στη Στρατηγική σας
1. Εποχιακό SEO = Σωστός & Έγκαιρος Προγραμματισμός
Τίποτα δεν μπορεί να συμβεί σε μια βραδιά σε ότι έχει να κάνει με το SEO. Οπότε καλό είναι να μην θυμηθούμε τον Άγιο Βαλεντίνο την… παραμονή γιατί απλά είναι πολύ αργά. Προγραμματίζουμε λοιπόν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας τουλάχιστον 2-3 μήνες πριν, ώστε να έχουμε ένα εύλογο χρονικό διάστημα να εφαρμόσουμε όλες εκείνες τις SEO πρακτικές που θα μας δώσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Και πιστέψτε με, σε τοπικό ειδικά επίπεδο, αξίζει και με το παραπάνω. Εφαρμόζοντας λοιπόν αυτό που μόλις είπαμε, τώρα είναι η κατάλληλη εποχή να δουλέψουμε για τις… Πασχαλινές προσφορές!
2. Εποχιακό SEO = Εκτεταμένη Αναζήτηση Keywords
Αν και το SEO έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια, η αναζήτηση των λέξεων-φράσεων κλειδιών παραμένει το πρώτο βήμα στη διαδικασία βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας. Αναζητούμε λοιπόν εκείνες τις λέξεις που αφορούν στην αγορά-στόχο και δημιουργούμε περιεχόμενο γύρω από αυτές. Για άλλη μια φορά να πούμε ότι η ποιότητα είναι αυτή που μετρά και όχι η ποσότητα. Δεν δημιουργούμε πχ 100 άρθρα, ένα για κάθε τύπο καρδούλας που πουλάμε στο κατάστημα μας, αλλά ένα άρθρο σωστά δομημένο.
3. Εποχιακό SEO = Δημιουργούμε Λίστα Εορτών – Εποχιακών Εκδηλώσεων
Για να βελτιστοποιήσουμε κάτι πρέπει πρώτα να το δημιουργήσουμε. Και για να το δημιουργήσουμε πρέπει να το εντοπίσουμε. Καταγράφουμε λοιπόν όλες εκείνες τις ημερομηνίες που σχετίζονται με οποιοδήποτε τρόπο με τα προϊόντα/υπηρεσίες μας και θα είχε νόημα να επενδύσουμε σε αυτές. Η λίστα αυτή εκτός από τα αυτονόητα (πχ μεγάλες ονομαστικές ή θρησκευτικές εορτές, έναρξη σχολικής χρονιάς, καλοκαιρινές διακοπές κοκ) μπορεί να εμπλουτιστεί με δεκάδες άλλα events όπως πχ εκδηλώσεις τοπικού χαρακτήρα που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον επισκεπτών και από άλλα μέρη.
Με το πέρας των εκδηλώσεων, τα landing pages που έχουν δημιουργηθεί, δεν τα διαγράφουμε αλλά τα διατηρούμε για την επόμενη σεζόν οπότε και θα τα επαναχρησιμοποιήσουμε προσαρμόζοντας το περιεχόμενο όπου απαιτείται. Η κάθε επόμενη φορά όμως, θα είναι καλύτερη από την προηγούμενη, καθώς με το πέρασμα του χρόνου οι σελίδες αυτές θα αποκτούν δύναμη (authority) στα… μάτια της Google άρα και καλύτερα rankings το οποίο και μεταφράζεται σε περισσότερο traffic.
Αν από την άλλη πρόκειται για μια υπηρεσία ή προϊόν που δεν θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε στο μέλλον, τότε διαγράφουμε τη σελίδα (με ταυτόχρονη 301 ανακατεύθυνσή της σε άλλη παρεμφερή με αυτή σελίδα) ή την ανανεώνουμε με παρόμοιο περιεχόμενο.
Αντί Συμπεράσματος
Η αλήθεια είναι ότι προβληματίστηκα πρίν γράψω αυτό εδώ το άρθρο. Ο λόγος… απλός! Σε μια Ελλάδα που ακόμα μοχθούμε για να πείσουμε τον Έλληνα επιχειρηματία να κατασκευάσει μια απλή ιστοσελίδα και που δεν θέλει να καταλάβει έννοιες και διαδικασίες σχετικές με το digital marketing, ένα άρθρο για το εποχιακό SEO προφανώς και δεν θα του πει και πολλά.
Έστω και έτσι, όταν θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου να ασχοληθεί και να μάθει για αυτό, το συγκεκριμένο άρθρο (ελπίζω) να έχει γίνει τόσο authoritative που να το βρει στο διάβα του 😉
Εσείς εφαρμόζετε εποχιακό SEO για τα προϊόντα/υπηρεσίες σας ή εκ μέρους των πελάτων σας; Ποια η γνώμη σας για τα αποτελέσματα που επιτυγχάνει;
To άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στο Digital Bang.