Digital Days | Τι είδαμε στο σεμινάριο Social media in business
Ημ/νία: 14 Νοεμβρίου 2013 | by Θοδωρής Κόνσουλας
0Η προηγούμενη Δευτέρα αν και ήταν μία αρκετά βροχερή μέρα, τελικά δεν απέτρεψε τον κόσμο από το να δώσει ένα βροντερό παρών στο 5ο Digital Days σεμινάριο με θέμα «Social media in business: Community management – Αναπτύσσοντας τη σχέση με τον πελάτη». Εκεί βρέθηκα κι εγώ, όπου ανυπομονούσα να ακούσω τι έχουν να πουν οι επαγγελματίες ομιλητές και να αρπάξω οποιαδήποτε νέα γνώση πάνω στα Social Media.
Ο συντονιστής Γιάννης Τριανταφύλλου έκανε μία εισαγωγή και πρώτος στο βήμα ανέβηκε ο Δημήτρης Χαζάπης, Communications & Marketing Executive, το θέμα του οποίου ήταν «Social media και μικρομεσαία επιχείρηση & Βασικοί κανόνες marketing και εφαρμογή στα social media». Προερχόμενος από το Skroutz.gr, ο Δημήτρης μας προέτρεψε να μη φοβόμαστε τα Social Media και να διασκεδάσουμε χρησιμοποιώντας τα. Επίσης, έδωσε 7 βήματα τα οποία πρέπει να σκεφτεί κάθε επιχείρηση πριν τη μεγάλη απόφαση να χρησιμοποιήσει τα Social Media και τέλος κάποια tips, όπως για παράδειγμα το χρόνο δημοσίευσης, ο οποίος ποτέ δεν πρέπει να είναι τυχαίος.
Στη συνέχεια, τη σκυτάλη πήρε ο δημοσιογράφος Δημήτρης Παπαδόπουλος, το θέμα του οποίου ήταν «Social media: in-house ή outsourcing». Ο Δημήτρης μας εξήγησε αρχικά τη χρήση των Facebook και Twitter, αλλά και τη σημασία των websites και blogs, αφού μόνο τα Κοινωνικά Δίκτυα δεν αρκούν. Στη συνέχεια τόνισε κάποια σημαντικά χαρακτηριστικά στοιχεία του κειμένου, της φωτογραφίας και του βίντεο. Τέλος, έδωσε τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του in-house και outsourced όσον αφορά τα Social Media, αν αξίζει δηλαδή για μια επιχείρηση να ασχοληθεί η ίδια με τη διαχείριση των Social Media ή να την αναθέσει σε άλλη εταιρία.
Τρίτος στη σειρά ήταν ο Παναγιώτης Καζάνης, ιδρυτής της εταιρίας BaaS, το θέμα του οποίου ήταν «Προωθώντας την επιχείρησή σας στα social media: Στρατηγική, concepts, περιεχόμενο, activations, διαφήμιση, μέτρηση αποτελεσματικότητας». Ο Παναγιώτης μας μίλησε για τις ιδιαιτερότητες των Social Media, όπως για παράδειγμα ότι μπορούν να δέχονται μηνύματα οποιαδήποτε ώρα και μέρα και πρέπει κάποιος να μπορεί έγκαιρα να απαντά, και για τη δημιουργικότητα και κοινωνικότητα που απαιτούν από τους διαχειριστές. Ύστερα, πέρασε στην έννοια του Engagement, δηλαδή της αλληλεπίδρασης του κοινού, συνδυάζοντας την με τη διαφήμιση στο Facebook. Τέλος, έκανε αναφορά στα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις για να πετύχουν πωλήσεις μέσω των Social Media.
Επόμενος ομιλητής ήταν ο δημοσιογράφος Πέτρος Κηπουρόπουλος, το θέμα του οποίου ήταν «Engagement: Τι είναι, πώς θα το αποκτήσετε και τι σας προσφέρει. Οι φίλοι είναι και fans σας;». Ο Πέτρος τόνισε πως σημασία δεν έχει η ποσότητα των Likes, αλλά η ποιότητα τους, συνεχίζοντας μιλά για την έννοια Engagement και το σπουδαίο ρόλο της. Στη συνέχεια μοίρασε συμβουλές για αξιοποίηση και σωστή επιλογή των Social Media. Τέλος, τόνισε πως η επιχείρηση πρέπει να βρει τους στόχους και το κοινό της και στη συνέχεια τους τρόπους για να τη γουστάρει το κοινό της.
Τελευταίος ομιλητής της βραδιάς ήταν ο Γιάννης Τριανταφύλλου, Διευθυντής Μάρκετινγκ στην εταιρία ΤΟ ΑΤΟΜΟ, το θέμα του οποίου ήταν «Online(?) Communities Management…σε ανοιχτή επικοινωνία με τους fans…». Ο Γιάννης συνόψισε τα όσα ακούσαμε από τους προηγούμενους ομιλητές και παράλληλα μας μίλησε για την έννοια και τη σημασία της κοινότητας στα Social Media, δίνοντας case studies. Μας μίλησε αναλυτικότερα για τους λόγους για τους οποίους πρέπει ή δεν πρέπει να ξεκινήσουμε μια κοινότητα, για τη ζωή μιας κοινότητας και για το αν θα ωφελήσει τελικά μια επιχείρηση.
Κάπου εκεί η βραδιά τελείωσε, ο χώρος ξεκίνησε να αδειάζει και δώσαμε και πάλι ραντεβού για να ακούσουμε για Social Media στις 02 Δεκεμβρίου. Το θέμα του σεμιναρίου είναι «Social media: Case studies, tools, campaigns» και μπορείς να δηλώσεις συμμετοχή για να προλάβεις θέση. Η τιμή είναι 5 ευρώ και η ώρα έναρξης είναι 19:00.