Facebook: νέα εργαλεία marketing για την ενίσχυση της διασυνοριακής επιχειρηματικότητας
Ημ/νία: 1 Δεκεμβρίου 2017 | by Δημήτρης Θωμαδάκης
0Στο πλαίσιο της σύγχρονης οικονομίας κινητών μέσων, οι επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να συνδεθούν με νέους πελάτες, πολλοί εκ των οποίων ζουν σε διαφορετικές πόλεις, κράτη/περιοχές. Βασικά, περισσότεροι από 1,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι στο Facebook συνδέονται με μία μικρή επιχείρηση σε κάποια άλλη χώρα. Μόνο στην Ελλάδα, το 80% των ανθρώπων στο Facebook συνδέεται με τουλάχιστον μία μικρομεσαία επιχείρηση σε μία ξένη χώρα. Οι πέντε κορυφαίες χώρες των οποίων οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις προσελκύουν Έλληνες στο Facebook είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, η Γερμανία, η Κύπρος, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία. Από την άλλη πλευρά 56,5 εκατομμύρια άνθρωποι στο Facebook από ολόκληρο τον κόσμο συνδέονται με επιχειρήσεις στην Ελλάδα.
Ωστόσο, η εύρεση νέων παγκόσμιων πελατών δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. Στην πρόσφατη έκδοση της έρευνας Future of Business survey που διενεργήθηκε από την Παγκόσμια Τράπεζα, τον ΟΟΣΑ και το Facebook, το 64% των επιχειρήσεων με έδρα την Ελλάδα δήλωσε ότι η πώληση σε ξένες χώρες αποτελεί πρόκληση.
Για το λόγο αυτό, το Facebook παρουσίασε το περασμένο έτος διασυνοριακές λύσεις προκειμένου να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να απευθυνθούν σε νέους πελάτες σε διαφορετικές χώρες πιο εύκολα:
- To International Lookalike Audiences (Παρόμοια Κοινά Παγκοσμίως) βοηθά τις επιχειρήσεις να εντοπίζουν άτομα που μοιάζουν με τους καλύτερους πελάτες τους σε άλλες χώρες.
- Το Worldwide Targeting (Παγκόσμια Στόχευση) βοηθά τις επιχειρήσεις να δημιουργούν εύκολα μία παγκόσμια καμπάνια.
Πλέον ο κατάλογος με τα διαθέσιμα εργαλεία διευρύνεται με τέσσερις πρόσθετες λύσεις:
- Dynamic–language optimization (Βελτιστοποίηση δυναμικής γλώσσας): Οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν πολλές γλώσσες σε ένα σετ διαφημίσεων και το Facebook συνδέει τη σωστή γλώσσα με τον κατάλληλο χρήστη.
- Multi-country lookalikes (παρόμοια κοινά πολλών χωρών)
- Παλαιότερα, οι διαφημιστές ήταν σε θέση να δημιουργήσουν ένα παγκόσμιο Παρόμοιο κοινό (Lookalike) για να εντοπίσουν τους καλύτερους πελάτες τους σε μία χώρα.
- Σήμερα, μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει τα Παρόμοια κοινά πολλών χωρών (multi-country Lookalikes) για να εντοπίσει τους επόμενους καλύτερους πελάτες όχι μόνο σε μία χώρα, αλλά και σε ένα συνδυασμό χωρών της επιλογής του.
- Multi–city targeting (Στόχευση πολλών πόλεων): Βοηθά τις επιχειρήσεις να απευθυνθούν σε άτομα σε πολλές πόλεις με βάση το μέγεθος του πληθυσμού τους
- Επιτρέπει στον διαφημιστή να επιλέγει αυτόματα όλες τις πόλεις σε μία χώρα, περιοχή, ή ακόμη και παγκοσμίως με βάση τον πληθυσμό.
- Εξοικονομεί χρόνο στους διαφημιστές όσον αφορά τη διενέργεια έρευνας σχετικά με την πόλη και τους επιτρέπει να επικεντρωθούν στη σύνδεση.
- Το Facebook θα προβάλλει τις διαφημίσεις στους σωστούς ανθρώπους στις επιλεγμένες χώρες.
- FBIQ Cross–Border Business Insights Finder (Εύρεση Στατιστικών Στοιχείων για Διασυνοριακές Επιχειρήσεις)
(https://www.facebook.com/iq/tools–resources/cross–border–insights–finder)
-
- Ένα νέο εργαλείο που βοηθά τις επιχειρήσεις κάθε μεγέθους να διερευνήσουν και να εκμεταλλευτούν νέες ευκαιρίες ανάπτυξης, προσφέροντας συγκριτικά στοιχεία χωρών με βάση τις επιδόσεις παλαιότερων καμπανιών στις πλατφόρμες Facebook, Instagram και Audience Network.
Η εκπαίδευση αποτελεί σημαντικό βήμα όταν οι επιχειρήσεις αποφασίζουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και να προσλάβουν νέους υπαλλήλους. Για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να μάθουν περισσότερα σχετικά με το πώς το brand τους μπορεί να επεκταθεί σε παγκόσμιο επίπεδο στο Facebook, η εταιρεία έχει επίσης αναπτύξει ένα μάθημα e-learning στο πρόγραμμα Blueprint —Expand Across Borders with Facebook.
Πρόκειται μόλις για ένα από τα πολλά μαθήματα που διατίθενται μέσω τους προγράμματος Blueprint, το οποίο δημιουργήθηκε το 2015 και έχει συμβάλλει μέχρι σήμερα στην εκπαίδευση σχεδόν 2 εκατομμυρίων ανθρώπων σχετικά με το πώς μπορούν να πετύχουν τους επιχειρηματικούς τους στόχους αποτελεσματικά μέσω μάρκετινγκ στο Facebook, το Instagram, το Messenger και το Audience Network.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα νέα εργαλεία και πετυχημένες περιπτώσεις επιχειρήσεων, μπορείτε να ανατρέξετε σε αυτό το άρθρο.