Πανευρωπαϊκό πλαίσιο για το brand safety με την υπογραφή ΙΑΒ Europe
Ημ/νία: 28 Ιανουαρίου 2020 | by Δημήτρης Θωμαδάκης
0Ο πανευρωπαϊκός φορέας για το ψηφιακό διαφημιστικό οικοσύστημα, θεωρεί ότι το 2020 η ασφάλεια της διαφημιζόμενης μάρκας στο Διαδίκτυο είναι το ίδιο σημαντική με τη διασφάλιση του viewability της διαφήμισης, την πιστοποίηση των μετρήσεων και τη βελτίωση των προτύπων διαφάνειας και εμπειρίας του χρήστη.
Πρόθεση του IAB Europe είναι να συνεργαστεί στενά με τα εθνικά του μέλη για την υιοθέτηση πανευρωπαϊκού πλαισίου για το brand safety. Άμεσος στόχος της πρωτοβουλίας είναι η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς τις μάρκες, η διατήρηση της φήμης των brands και η ενίσχυση της εμπιστοσύνης μεταξύ όλων των «stakeholders». Αφορμή για αυτήν την πρωτοβουλία στάθηκε πρόσφατη έρευνα του ΙΑΒ Europe με τη συμμετοχή 90 Ευρωπαίων leaders, το 77% οποίων ανέφεραν ότι “η ασφάλεια των σημάτων αποτελεί βασική προτεραιότητα” ενώ το 57% συμφώνησαν ότι “το brand safety είναι σαφώς πιο βελτιωμένο και πιο αναγκαίο έναντι των προηγούμενων ετών”.
Ο IAB Europe θα επιχειρήσει να βάλει σε κοινή πλατφόρμα όλες τις επιτυχημένες πρακτικές που έχουν υιοθετήσει τα μέλη του για το brand safety ώστε να μην “σερβίρονται” ψηφιακές διαφημίσεις κοντά σε ακατάλληλο και μη συμβατό περιεχόμενο, προκαλώντας βλάβη στη φήμη της μάρκας.
Τι σημαίνει ακατάλληλο και μη συμβατό περιεχόμενο;
Πρόκειται για περιεχόμενο από το οποίο πρέπει να προστατεύονται τα “ευάλωτα κοινά” (παιδιά, εφηβική ηλικία), για άσεμνο content και native content, για θέματα που αφορούν όπλα ή τρομοκρατία και φυσικά για spam. Παράλληλα, το brand πρέπει να προστατεύεται όταν διαφημίζεται και σε άσχετο περιβάλλον, δηλαδή κοντά σε δημοσιογραφικό ή ψυχαγωγικό περιεχόμενο που δεν έχει σχέση με τον διαφημιζόμενο.
Οδηγός για το brand safety
Ήδη ο IAB Europe εξέδωσε έναν οδηγό με τίτλο “O IAB Europe για την Ευρωπαϊκή πλοήγηση: Η ποιότητα στην ψηφιακή διαφήμιση” που συμπυκνώνει τις πρωτοβουλίες των εθνικών αγορών για τη βιώσιμη διαφήμιση: Το Gold Standard του IAB Europe, το Digital AD Trust στη Γαλλία, την πρωτοβουλία BVDW στη Γερμανία και τον Δείκτη Ποιότητας στην Ιταλία.
Σχολιάζοντας την πρωτοβουλία η Townsend Feehan, Διευθύνουσα Σύμβουλος του IAB Europe, ανέφερε: “Oι μάρκες φοβούνται όλο και περισσότερο τη ζημιά που μπορεί να προκληθεί στη φήμη τους και ζητούν περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τους τρόπους με τους οποίους θα τοποθετούνται και θα λειτουργούν οι διαφημίσεις τους”.
Ο πλήρης οδηγός (paper) ΕΔΩ